Prolog
Capitolul 1
Nașterea lui Ioan Botezătorul 57 Când a venit timpul pentru Elisabeta ca să nască, a născut un fiu.
58 Vecinii și rudele ei au aflat că Domnul și-a arătat marea îndurare față de ea și se bucurau împreună cu ea.
59 În ziua a opta au venit pentru circumcizia
c copilului și voiau să-i pună numele Zaharia, ca al tatălui.
60 Însă, intervenind, mama lui a spus: "Nu, ci se va numi Ioan".
61 Dar ei i-au zis: "Nu este nimeni dintre rudele tale care să poarte numele acesta".
62 L-au întrebat deci prin semne pe tatăl lui cum ar vrea să fie numit.
63 Cerând o tăbliță, a scris: "Ioan este numele lui". Și toți s-au mirat.
64 În aceeași clipă, i s-a deschis gura și i s-a dezlegat limba, iar el vorbea lăudându-l pe Dumnezeu.
65 I-a cuprins frica pe toți vecinii și în tot ținutul muntos al Iudeii se povesteau toate aceste lucruri.
66 Toți cei care le auzeau le păstrau în inima lor, spunând: "Ce va fi oare acest copil?" pentru că mâna Domnului era cu el.
80 Copilul creștea și se întărea în duh; el a rămas în pustiu până în ziua arătării lui înaintea lui Israel.
Note de subsol
c La început, circumcizia se făcea la pubertate; mai târziu, legea lui Moise a stabilit ziua a opta (Gen 17,12; 21,4; Lev 12,3). Trebuiau să fie prezenţi martori, era rostită o binecuvântare şi se punea nume copilului, deşi, în epoca patriarhilor, numele se punea la naştere (Gen 4,1). În VT, circumcizia era un semn al alianţei sfinte dintre Dumnezeu şi Israel; totodată, era pentru un bărbat semnul apartenenţei la poporul lui Dumnezeu, semnul deosebirii de păgâni şi al predestinării de a participa la binecuvântările promise Israelului.